Pokój niemowlaka dziewczynka - Inspiracje

Na 90% będziemy mieli dziewczynkę. Byłam ogromnie szczęśliwa ponieważ był ze mną mój mąż i chwilę, gdy dowiedzieliśmy się jakiej płci jest nasze dziecko przeżyliśmy wspólnie. Będzie się trzeba odzwyczaić od mówienie o dziecku "On", a moja siostra musi wymyślić inne przezwisko, bo cały czas mówiła o naszym potomku "Kazek". Gdy tylko wróciłam ze szpitala zaczęłam szukać inspiracji, jak by tu urządzić pokój naszej malutkiej księżniczki. 


To czego chciałabym uniknąć to przesyt różu, raczej połączę go z innymi pastelowymi kolorami, aby było bardziej różnorodnie. Swoją paletę barw znalazłam w zabawnych obrazkach. Myślę, że połączenie różu, błękitu, szarości i bieli doskonale się równoważy. 


Chciałabym aby na suficie pojawiły się urocze tiulowe pompony, które wkrótce zacznę robić. Czekam tylko na 100% potwierdzenie od lekarza. Jako przyszła matka byłam przekonana, że naszym potomkiem będzie chłopiec. Chyba obalam wszystkie mity o ciąży, bo ani mnie nie ciągnie do słodkiego, ani nie podupadłam na urodzie, pomimo tego, że będę miała córeczkę.


Łóżeczko oczywiście będzie białe. Znalazłam kilka ciekawych modeli na allegro. Oglądając te z witryn sklepowych doszłam do wniosku, że nie ma sensu płacić 800 zł za to co w sieci dostanę za niecałe 200.


Ostatnio zauważyłam, że dużo aukcji dotyczy właśnie literek dla dzieci. Spodobał mi się ten pomysł, aby na łóżeczkiem umieścić imię naszej córeczki. Z tym imieniem to też jest problem. Ciężko cokolwiek wybrać. Też miałyście taki kłopot? Może macie jakieś imiona, które szczególnie się wam podobają? Pomóżcie :)


Chciałabym wykorzystać mój regał Expedit z Ikei. Obecnie stoją na nim książki, ale nie wiem, czy będę miała gdzie go postawić i czy nie zainwestuję w coś większego. Znalazłam wiele ciekawych sposobów na przeobrażenie go w dziecięcy mebelek. Nasza córeczka, będzie sama mogła brać sobie książeczki czy zabawki bez lęku, że coś na nią spadnie. Myślę też, że w pokoiku dzięki temu będzie czyściej.

26 komentarzy:

  1. Noo z imionami to chyba często jest problem. Wszystko zależy od tego w jakich typach gustuja rodzice. Są nowoczesne: Oliwie, Ramony, Sabriny, są takie z przeszlosci: Anielki, Zosie, Hanny itp i są neutralne: Kasie, Basie, Małgosie. Aaaa i są jeszcze modne: Julki, Leny itp:)
    Powodzenia w wyborze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko wybrać coś fajnego :D I niezbyt popularnego :D

      Usuń
    2. No wiem :) Mieliśmy podobnie przy Synku :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że u mnie też będzie ślicznie :D

      Usuń
  3. Regał Expedit sprawda się w wielu aranżacjach, myślę że i wtym przypadku dobrze Ci posłuży.
    Gratulacje! Trzymamy kciuki żeby finał poszedł gładko;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego finału się najbardziej obawiam, każda kobieta czuje się zobowiązana żeby opowiedzieć mi swoją porodową historię strasząc mnie tym niemiłosiernie...

      Usuń
  4. Moje typy: Otylia, HortensjaAdrianna Alina
    Elena
    Felicia
    Tamara
    Sonia
    Kalina
    Bianka
    Klara
    Nina Blanka- super :) Jes tyle imion nie tylko Lenki, Julki i Hanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie coś dużo tych Lenek ostatnio jest

      Usuń
  5. Ja najpierw przejrzałam kalendarz z imionami-kazde po kolei, były imiona, które od razu odpadały, te, które były do akceptacji pisałam na kartce.. jak juz mialam cala liste, nastepnego dnia znowu ja odczytalam i znowu z tej listy wymazalam imieona niepotzrebne, kolejnego dnia nastepne az zostalo ich osiem.
    Osiem imion wybranych kilka razy próbowałam mówic na głos-i od razu ew, zdrobnienia. kolejne odpadły.
    Pięć imion zostało-Mysz nadzorca zobaczył imiona i co było???????... Zostały dwa i tak nasza pocieszka dostała imię wyjatkowe dla nas rodziców, pasuje do niej idealnie a w przedszkolu i w szkole nie bedzie kolejna julką, majką(w pierwszej klasie (jedna grupa) jest 5 dziewczynek o tym imieniu)...
    Imie dla najmłodszej Myszki zostało na szczęście duzo wczesniej wybrane, bo niespodziewanie pojawiła sie na świecie...
    Gdy miał sie chłopczyk narodzic tez od razu, bez namysłu z moim Myszem imię wybraliśmy bezsprzecznie, szkoda,że nie ma go z nami:(
    gdybym tak zrobiła przy najstarszej Myszce to nie byłaby kolejną "popularną" rocznikowo dzieczynką:))
    Gratulacje dziewczynki.
    Co do literek- obie myszki mają uszyte literki nad łóżeczkami. Pierwsze zabawki dla swojej pocieszki rób czarno-białe- bo tylko takie kolory widzi maluszek i łatwiej mu odróżniać kształty:)
    Literkami materiałowymi dzidziuś starszy nieco może się pobawić, dotknąć, pomacać-potem do prania ew.
    drewniane tylko do ozdoby-i powiedz potem maluszkowi(tak ok.rocznemu), ze to co wisi nad jego łóżeczkiem jest beee, nie dotykać, zakaz!!!! Pojawi się na twarzyczce smutasek:(
    Ach, jeszcze raz gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak samo robię, zapisuję to co mi się podoba. Nie chcę podobnie jak wy, żeby było to imię bardzo popularne i często wchodzę na stronę GUS i sprawdzam zmieniająca się listę najpopularniejszych imion. Podobnie jak ty nie miałabym z chłopcem, bo już mieliśmy swoje typy. Wszystko wskazywało na to, że to będzie synek, a tu taki psikus :D
      Też raczej skłaniam się ku materiałowym literkom, wydają i się takie bardziej przyjazne dla dzidziusia.

      Usuń
  6. Niezmiennie od kilku lat podobają mi się imiona Iga Kornelia a ostatnio Jagoda. Za imię uniwersalne uważam Kasię, wszystkie Kaśki które znam są miłe, ładne inteligentne, niezwykle zaradne i obrotne. Jeśli mieszkacie na stałe za granicą to może warto rozważyć nadanie drugiego imienia zagranicznego lub by polskie było łatwe do wymówienia przez obcokrajowców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Katarzyn ja znam z kolei podobnie jak ty miłe, grzeczne, ale często flegmatyczne. Właśnie skłaniamy się ku takiemu imieniu, które będzie uniwersalne, międzynarodowe. Mi tez podobało się Jagoda, ale mama mi powiedziała, że babcie wszystkim swoim krowom tak dawała na imię i mi je obrzydziła :D

      Usuń
  7. Ja mam chłopca, a inspiracje są cudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślałam, że będzie chołpiec :)

      Usuń
  8. Gratulacje! Zawsze chciałam mieć dziewczynkę. Przy pierwszym na 80% miała być dziewczynka ,a na końcu ciąży okazało się ,że to chłopak. Chociaż instynktownie skompletowałam najwięcej ciuszków chłopięcych. Przy drugim oboje myśleliśmy,że będzie dziewczynka,a tu drugi chłop. Imię wybieraliśmy podobnie jak Marta Myszkusia drogą eliminacji biorąc pod uwagę imiona uniwersalne z racji zamieszkania w Irlandii ,które również są znane w kraju. Dla dziewczynki od zawsze miałam wybrane imiona Emilia Zofia (drugie po kochanej prababci). Inspiracje piękne. Najważniejsza jest funkcjonalność i bezpieczeństwo dla dziecka. Sprawdź dobrze przewijak ja miałam taki (Mamas&Papas z wyciąganą wanienką) który w pewnym momencie wpadł z dzieckiem do środka -dobrze,że na dolnych półeczkach miałam poukładane pieluszki i miękkie kocyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Ja własnie zakładałam, że to będzie chłopczyk. Zero chęci na słodkie, dalej ładnie wyglądam, nie mam żadnych plam, dobrze sie czuję, a tu taka niespodzianka. Pierwsze ubranka, które dostałam były własnie chłopięce. O przewijaku nie myślałam, jako takim, raczej włożę taki styropianik jak miała bratowa na komodzie koło łóżeczka. Musiałaś się bardzo wystraszyć? Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji.

      Usuń
  9. This is the perfect blog for anyone who wants to know about this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I really would want HaHa). You definitely put a new spin on a subject that's been written about for years. Great stuff, just great!.....Cardsharing Server

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję Córeczki :) Imion pięknych jest całe mnóstwo! Ja najbardziej lubię takie "staromodne" :))) Typu" Ofelia, Matylda, Lukrecja, Marcysia, Pola, Melania... całe mnóstwo cudnych imion! Piękne są też imiona żydowskie, typu Judyta, Rachela, ale są jednak dość ekstrawaganckie. Przed Tobą wspaniałe chwile! Cieszę się Razem z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Dziekuję :* Ja też chciałam coś staromodnego, nic takiego zwydziwianego.

      Usuń
  11. U nas imię wybrane zostało bardzo szybko:) Sprawnie poszło czego i Tobie życzę. Pokoiki na zdjęciach piękne, moje Serduszko ma straszną fazę na róż więc wyboru nie mam:))) Życzę Ci wszystkiego co naj i zadowolenia z każdej ciążowej chwilki:) Pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U nas własnie nie byłoby problemu z imieniem dla chłopca, a w ogóle nie myślałam, że będziemy mieć dziewczynkę. Pamiętam jak moja bratanica mówiła, że "luszowy to najpiękniejszy olor świata" i oczywiście wszystko musiało być różowe :D

      Usuń
  12. Witam! wiem że od tego wpisu minęło sporo czasu, ale może pamięta Pani gdzie można kupić te pastelowe obrazki? Są cudowne, idealnie pasowałyby do pokoju córki :) pozdrowiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewo 😊 Obrazki byy do kupienia na etsy

      Usuń
  13. Witam, czy orientuje się Pani gdzie można kupić identyczne obrazki? Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazki można kupic na Etsy. To jest taka strona z różnymi pięknymi przedmiotami

      Usuń