Naleśniki

Mój ulubiony przepis na naleśniki, bo piekąc je nie używam w ogóle oleju, który dodany jest do ciasta. Zdrowo i pysznie.





Składniki:

  • Szklanka mleka
  • Szklanka mąki
  • 2 łyżki wody
  • 2 łyżki oleju
  • 2 jajka
  • Szczypta soli


Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, a na końcu dodajemy olej, mieszamy raz jeszcze. Gdy ciasto będzie za rzadkie dodaj odrobinę mąki, a gdy za gęste kapkę wody.


 Pieczemy bez oleju na patelni.


W efekcie otrzymujemy osiem cienkich naleśników
Smacznego!



Follow on Bloglovin

6 komentarzy:

  1. naleśniki uwielbiam, robię je na oko i jem zdecydowanie za często z jagodami, dżemami, powidłami, jogurtami i tym po akurat jest w lodówce. głównie na słodko

    OdpowiedzUsuń
  2. No, no, wpis na czasie, bo we wtorek byl dzien nalesnika:)
    A ja uwielbiam "rosnace" nalesniki, takie typowe amerykanskie, co to wlasnie rosna na patelni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm muszę spróbować, podzielisz się przepisem?

      Usuń
  3. Ale mi narobiłaś smaka.... a ja na niekończącej się diecie hihi.. Proponuję Ci zakup patelni do naleśników na pieczenie bez tłuszczowe. Mam taką i do ciasta nie daję oleju, a pieką się super. Polecam! A teraz idę coś przekąsić;) Pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi niestety do mojej teflonowej sie przyklejają, choć nie powinny. Kiedyś w przyszłości ;) zaopatrzę się w taką patelnię z prawdziwego zdarzenia :)

      Usuń