Zupa cebulowa

Ulubione danie mojego męża, cieszy się jak dziecko kiedy ją gotuję. Jest tania i jak każde moje danie szybka. Zawsze gdy ją robię muszę ubrać soczewki, zauważyłam, że w soczewkach krojąc nawet ogromne ilości cebuli nie płaczę :)

Składniki:
  • Cebula 500 gramów
  •  Czosnek 3 ząbki 
  • Bulion warzywny 500 ml 
  • Ser żółty 100 gramów
  • Margaryna/Masło 100 gramów

Cebulę obieramy i kroimy w drobne pióra (dzięki temu część rozpadnie się podczas duszenia). Na rozgrzanej margarynie podsmażamy cebulę na złoty kolor.




Następnie dodajemy 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę i podsmażamy całość 30 sekund. Po podsmażeniu cebuli z czosnkiem dodajemy pół litra bulionu, jeżeli nie masz bulionu, można użyć kostki. Całość gotujemy przez około 20 minut, aż cebula będzie miękka.


Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, ew.ziołami prowansalskimi. Zupę nalewamy po miseczek.Posypujemy startym żółtym serem i tak zapiekamy przez 5-10 minut w piekarniku.


Smacznego !


Follow on Bloglovin

18 komentarzy:

  1. Muszę spróbować.
    Przed pokrojeniem cebuli, wkładam ją na 15 minut do zamrażalnika i nie płaczę;))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno to wypróbuję :)

      Usuń
    2. Potwierdzam - zero łez. Też tak zawsze robię jak Nati.

      Usuń
  2. Na pewno wypróbuję. Nigdy nie gotowałam, a gdzieś kiedyś próbowaliśmy i bardzo nam smakowała.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Ja np. zupy nie dosalam, bo ser jest wystarczająco słony, ale to już sama wedle swego smaku zdecydujesz:)

      Usuń
  3. Uwielbiam zupę cebulową :) co prawda mam inny przepis ale ten chętnie wyprobuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki? Może z jakiejś strony internetowej? Podzielisz się? Z chęcią wypróbuję, może Twoja jest smaczniejsza...

      Usuń
  4. Pycha! Ostatnio też gotowałam, ale żeby podać ją z serem? Następnym razem wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam sery i wrzuam je do wszystkiego ;)

      Usuń
  5. Hej Asiu zupa wygląda pysznie, ale przy diecie kapuścianej to chyba bomba kaloryczna, masełko i ser hihhi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D hahaha, chyba przy każdej diecie to taka BOMBA, ale raz na jakiś czas myślę, że można sobie pozwolić :)

      Usuń
    2. No pewnie Asiu nie ma co sobie żałować :D

      Usuń
    3. Jak to moja mama zawsze powtarza, przyjemnie się tyje, ciężko chudnie :D

      Usuń
  6. Też lubię zupę cebulową. Właśnie nie miałam pomysłu na obiad- dzięki Tobie już mam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. CZY TA DZIEWCZYNA NIE MA TWOJEJ SUKIENKI ŚLUBNEJ? http://tvnplayer.pl/programy-online/sexy-dieta-odcinki,941/odcinek-2,S00E02,13802.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie :) ale widzę, że jesteś czujna :D

      Usuń
  8. Kiedyś ją robiłam , ale osobiście wolę z pory , spróbuj !, a kiedy zabierzesz się za krzyzyki?:) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) właśnie przygotowywuję posta :)

      Usuń