Stephen King - "To"

W myśl mojej nowej ideologii o wykluczaniu rzeczy negatywnych z mojego życia przestałam oglądać horrory, thrillery i wiadomości. Lecz zakup czytnika spowodował, iż poziom mojego czytelnictwa gwałtownie wzrósł, a dwustu-stronicowe powieści wchłaniałam w kilka dni. (Zwłaszcza, że ostatnio prawie mieszkam na uczelni.) Zatem zachęcona ilością stron mojej "Książki miesiąca" postanowiłam po nią sięgnąć pomimo, iż Stephen King nie słynie z pisania optymistycznych książek.

Źródło



Rzecz dzieje się w małym, sennym miasteczku w stanie Main - Derry, w którym pewnego razu grupa dzieci spotkała TO. Większość z nich miała szczęście, uszła z życiem i wyjechała z Derry. Po dwudziestu latach TO znowu daje o sobie znać, a ci, którzy przeżyli, zostają wezwani do powrotu w rodzinne strony. Zapomniane strachy dzieciństwa powracają. Dzieci sa już dorosłymi, ale muszą odnaleźć w sobie dziecięcą wiarę, lojalność i odwagę by skutecznie stawić mu czoła.

Nie jestem fanką horrorów, ale dzięki mojemu mężowi odkrywam również i ten świat. Powieść dosłownie połknęłam, a raczej ona mnie połknęła. W trakcie przeżywania tej historii z siódemką przyjaciół, bałam się rur, studzienek kanalizacyjnych, a zwłaszcza samotności w naszym domu... Podążałam kanałami razem z nimi, razem walczyliśmy ze swymi lękami aby ocalić nasze chore miasto.

Źródło

Zakończenie troszkę mnie rozczarowało pod względem literackim. Jakby autorowi zabrakło siły i chęci, aby je dopieścić jak początek książki, który wspaniale scalał się w jeden główny wątek.
Jednak to niesamowita historia trzymająca w napięciu od, której nie sposób się oderwać. Chylę czoła przez pisarzem, który stworzył to dzieło, umiejętne budowanie grozy wydobyło ze mnie moje głęboko skrywane lęki...

Źródło

Follow on Bloglovin

8 komentarzy:

  1. "TO"... to chyba najlepsza książka Stephena Kinga...Też ją połknąłem nie wiadomo kiedy. Jeśli nie czytałaś to polecam "Misery" to jedyna książka, którą musiałem przerywać czytać coby ochłonąć :):) miałem ochotę ubić główną bohaterką własnym egzemplarzem czytadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią ją przeczytam! Dziękuję za polecenie :)

      Usuń
  2. uwielbiam Stephen a Kinga!! I jeszcze nie czytałam ale ogrom tej książki jest imponujacy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłas mnie tym opisem!Chyba po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli masz czytnik mogę ci ją "pożyczyć" ;)

      Usuń
  4. Hmmm....Ja ostatnio "czytam" książki tylko w wersji audiobook'owej. Bardzo pożyteczna sprawa dla krzyżykujących Mam- 2 w 1 :) Może się skuszę na tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też właśnie tak krzyżykuję. Słucham nawet, gdy sprzątam, czy się kąpię :) Na chomiku jest bardzo dużo książek, ja u siebie też mam sporo, więc jak coś to zapraszam do siebie :)

      Usuń
  5. Świetna książka! Pożyczysz?

    OdpowiedzUsuń