Drożdżówki z serem

Zmiany, zmiany, zmiany.
Jak widzicie pojawiło się kilka dodatkowych kategorii na moim blogu, w tym kuchnia. Kocham piec ciasta, kocham gotować dla moich bliskich i chciałabym się z wami podzielić swoimi ulubionymi przepisami. Może i wy podzielicie się ulubieńcami na łamach waszych blogów?

Pierwszy raz zetknęłam się z tym przepisem u Renki, drożdżówki wyglądały tak pysznie, że aż naciekła mi ślinka do ust. Oczywiście postanowiłam, że zrobię je i tutaj. Niestety, jeszcze nie rozszyfrowałam do końca szwedzkiego i nie znalazłam w sklepie białego sera. Zastąpiłam go dżemami i nutellą.



Składniki:

  • 0,5 kg mąki
  • 3 dag drożdży
  • Szklanka mleka
  • 1/4 szkl. oleju
  • ok. 0,5 szkl. cukru
  • Szczypta soli
  • Zapach lub cukier waniliowy - do masy serowej
  • 1 jajko (samo żółtko, a białko odłożyć do posmarowania)

Drożdże rozrobić z łyżeczką cukru, łyżką mąki i niewielką ilością ciepłego mleka, zostawić, aż urośnie. Wszystkie składniki wraz z rozczynem wyrobić dokładnie na gładkie ciasto ( dobrze jest mikserem) zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu, aż podwoi objętość. 




Wyłożyć na stolnicę podsypaną mąką, zagnieść krótko i formować drożdżówki. Nadziać masą serową jaką kto lubi . Można też użyć do nadziania jakiegoś dżemu.







Pieczemy w 180 stopniach, aż bułeczki będą rumiane.
Smacznego!
:)



Follow on Bloglovin

7 komentarzy:

  1. a ja taka głodna a tu jeszcze takie pyszności...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie złożyłaś te drożdzóweczki! Mają fantastyczny kształt. U mnie też trochę jest kuchennie, zajrzyj!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż ślinka cieknie :) bardzo spodobał mi się sposób ich składania, prosto i efektownie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bardzo smakowicie i pewnie tak smakują;))
    Koniecznie muszę zrobić i to właśnie z nutellą bo moje chochliki za serem nie przepadają.Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń