Jak utworzyć listę blogów?

Klikam PROJEKT


Następnie "DODAJ GADŻET" w tym miejscu, gdzie chcemy umieścić swoją listę blogów
U mnie jest ona umieszczona w lewym rogu
Wyskakuje okienko gadżetów.
Zjeżdżam na dół i wybieram "LISTA BLOGÓW"


Otwiera się okno edycji.

W polu TYTUŁ wpisujemy to jak chcemy nazwać tę kolumnę (u mnie : was czytam)
W polu SORTUJ wybieramy jak mają być wyświetlane blogi
- Czy według ostatniej aktualizacji, czyli blogi na których przed chwilką ukazał się post będą na górze
- Czy alfabetycznie
W polu POKAŻ wybieramy ile blogów ma się wyświetlać (ja mam wszystkie)

I kolejno zaznaczamy co ma się wyświetlać

IKONA - czyli zdjęcie zamieszczone w najnowszym poście
TYTUŁ NAJNOWSZEJ POZYCJI
FRAGMENT NAJNOWSZEJ POZYCJI
MINIATURA NAJNOWSZEJ POZYCJI
DATA OSTATNIEJ AKTUALIZACJI

Następnie klikamy na DODAJ BLOGA DO SWOJEJ LISTY. Otworzy się okienko i możemy dodać blogi, które obserwujemy. Zaznaczamy wtedy tę opcję i wyświetla się alfabetycznie ułożony spis blogów, które obserwujemy. Nie będziecie musiały wchodzić wtedy na czytnik Google, który nie pokazuje szablonów i nie da (a może da, nie wiem nie korzystam) się przez niego komentować wpisów.



Zaznaczamy interesujące nas blogi i klikamy DODAJ i gotowe :) Jeszcze tylko ZAPISZ


A co z blogami, których nie ma na blogspocie? Jak dodać je do listy obserwowanych blogów?

Gdy już mamy utworzoną listę możemy ją modyfikować. Dodawać kolejne blogi z blogspota i nie tylko.
Na stronie głównej bloga zaznaczam te narzędzia na dole mojej listy blogów



Znowu otwiera się okno konfiguracji blogów.

Jeżeli chcemy dodać nowe blogi, które odkryłyśmy na blogspocie postępujemy tak jak wcześniej (pod warunkiem, że je obserwujemy)

Blogi z innych witryn (onet, blox itp)

Klikamy DODAJ DO LISTY
Zaznaczamy (właściwie to nie trzeba, bo to od razu się pokazuje) DODAJ WG ADRESÓW URL i w puste pole wpisuję/wklejam adres bloga z innej witryny :) Może być też z blogspota. Jakikolwiek adres.


DODAJ potem ZAPISZ i gotowe.

W ten sposób możesz modyfikować swoje blogi i być cały czas na bieżąco :)


Nie sądziłam że moje porady będą miały taki odzew.
Jeżeli widzicie tu jakieś niejasności, albo chcecie żebym coś lepiej wyjaśniła to piszcie. Na pewno nie zostawię was samych. 
Coś innego was zainteresowało? Też napiszcie. Postaram się wszystko wyjaśnić i pokazać :)

1 komentarz:

  1. Dziękuję Ślicznie za instrukcje. Krok po kroku robiłam jak napisałaś i tez mam listę blogów:) Dziękuję :)))

    OdpowiedzUsuń