Jak umieścić podlinkowane zdjęcie na blogu?

Zaczynamy :)



 Otwiera nam się pole projektu naszego bloga. Ja chcę dodać obrazek po prawej stronie, ale może być to dowolne miejsce na naszym blogu, gdzie widnieje inny napis "dodaj gadżet"


Otwiera się nowe okno z dostępnymi gadżetami.


Zjeżdżam na dół i wybieram zdjęcie, klikając na niebieski znak "+"
Otwiera się okno konfiguracji obrazu


W miejscu "link" wpisujemy lub wklejamy (zaznaczasz (posuwistym ruchem myszy cały czas trzymając lewy guzik), co chcesz skopiować. Prawym przyciskiem myszy klikasz i naciskasz "Kopiuj".
Potem przenosisz sie w miejsce gdzie chcesz daną treść skopiować i zaznaczasz to  "http://", prawy przycisk myszy i "Wklej"
(dlatego trzeba zaznaczyć "http://", ponieważ adres przez nas skopiowany posiada go już, a gdy wkleimy ten adres w protokół przesyłania danych (bo tak określa się ten skrót) pojawi się prawidłowy adres. W przypadku zdublowania protokołu link nie będzie działał)


Następnie wybór zdjęcia, które będzie linkiem.
Mozna wybrać zdjęcie z komputera (czyli skopiować zdjęcie Cukierasa na komputer, a nastepnie wrzucić do sieci i usunąć z komputera), albo wybrać z sieci, co jest o wiele łatwiejsze.

Prawym przyciskiem myszy klikam obrazek i "kopiuję adres obrazka"


Wklejamy (tak jak w przypadku linku) adres obrazka i KONIECZNIE naciskamy Enter


I jeszcze tylko "zapisz" I gotowe.


Mozna jeszcze przeciągnąć nasze zdjęcie w inne miejsce tym krzyżykiem ze strzałkami i umieścić gdzie ie chce :)



Mam nadzieję, że się wam to przyda :)
Nie wiem, co kto umie i starałam się jak najjaśniej pisać unikając komputerowego slangu ;)


Jakby ktoś miał jakieś pytania odnośnie estetycznego wyglądu swojego bloga, dopasowywania szablonu do treści, żeby nam nie "wyłaziły" literki, czy obrazki poza szablon to pisać. Zamieszczę instrukcję :)

6 komentarzy:

  1. w myślach mi czytałaś? mimo takiego wykładu i tak mam z tym kłopot... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję, skorzystałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję....właśnie tego szukałam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. super dzięki skorzystalam
    pozdrawiam
    http://dn-dnphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie to wyjaśniłaś, zadziałało :)Bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń